להצעה:
0559378506
להצעת מחיר

הפרשת חלה לאירוע מושלם

מעוניינת לדעת מה זה הפרשת חלה? איך מפרישים חלה? ואיך ניתן לקבל פרטים על קיום ערב הפרשת חלה? אתר שמח לנשים מאגד בתוכו מגוון רחב מאוד של אומניות ורבניות להפקת אירועים מרגשים ושמחים, כגון, רבניות להפרשת חלה, חינה לכלות, תקליטניות לבת מצווה ומפעילות לאירועים ועוד המון אטרקציות.

שירותי אתר שמח לנשים

לקוחות ממליצים

אירית לוי
אירית לויממליצה על חינה לבר מצווה עם מזל
קרא עוד
תודה לך בורא עולם כל החסד שאתה עושה עימי . לחינה עם מזל המון המון תודה על הפקת האירוע בצורה הכי מושלמת שיכולה להיות. תודה רבה על ערב מושלם ומושקע . הופעתי ברמות וקיבלתי המון מחמאות. מאחלת לכן שפע של בריאות וברכה בכל מעשי ידכם . לטובה היקרה אין מילים על ההפקה המופלאה שלך . שהשם הטוב והמטיב יטיב איתכן בכל אשר תעשו . היה מדהים ומושלם . אוהבת המון.
רחלי
רחליממליצה על נעמה לאירוע בת מצווה
קרא עוד
רציתי להגיד לך שאת אישה מתוקה, עשית לי את הבת מצווה והפעילויות שלך מגבשות את הכיתה, מוצאות מכל האירוע את הטוב שבה.. תודה רבה
בת שבע
בת שבעממליצה על נעמה לפעילות לבת מצווה
קרא עוד
מנחה מיוחדת לבת מצווה שהנחתה בנות צעירות מתוך דגש ושמירה על נועם,צניעות,רכות וטהרת קודש..
לאה
לאהממליצה על אורטל התקליטנית
קרא עוד
אני לא הצלחתי לישון מרוב התרגשות והתלהבות מהערב..היה בדיוק איך שדמיינתי ורציתי. שוב תודה ענקית! את מיוחדת ממש!!
גאולה בוחבוט
גאולה בוחבוטממליצה על ציפורה איבגי על אירוע מרגש
קרא עוד
רציתי להודות לך על ערב עוצמתי ומרגש. לא השארת אף עין יבשה. ריגשת את כולם עם הקול המדהים שלך. אין ספק שעשיתי את הבחירה הנכונה. את פשוט קסם. תמשיכי לשמח כי לזה נועדת!
סמדר
סמדרסמדר ממליצה על ציפורה איבגי
קרא עוד
המון תודות על ערב מופלא. פשוט אין מילים לתאר את הערב שעשית לנו. אני מקבלת המון טלפונים הבוקר מחברות ומשפחה ששיבחו והיללו אותך. את נהדרת!
הקודם
הבא
נשות חבד באר שבע
נשות חבד באר שבעממליצות על חני גולדשטיין
קרא עוד
חני היא תקליטנית נהדרת שנותנת את כולה להצלחת הערב. היא מקפיצה את הקהל והכל מתוך צניעות ורגישות.
יהודית
יהודיתממליצה על חני גולדשטיין
קרא עוד
תודה רבה על ערב מקסים שהעברת..היית חלק משמעותי מאוד במסיבת ההודיה שלי. בלעדייך הערב היה נראה אחרת-את הרמת אותו אלף מונים! תודה רבה לחני התקליטנית שנותנת שירות ואיכות ברמה אחרת,עם שמחה שמגיעה עד לב השמיים. היא עשתה אירוע מדהים ומושקע עם שירים שמחים ומקפיצים.
סיגלית
סיגליתממליצה על הרבנית גליה לאירוע הפרשת חלה
קרא עוד
ממליצה על הרבנית גליה אחרי ערב הפרשת חלה עוצמתי במיוחד,מלא בברכות,בתפילות וישועות שבדרך,אני רוצה להודות לאשה מדהימה שבלעדיה זה לא היה קורה. גליה המדהימה-לא סתם השם שלח אותך אלינו. כמה שאת אישה מדהימה,מכילה,מייעצת,פתוחה לסביבה,עד כמה יש לך לב רחב ושהנתינה שלך היא אינסופית והשמחה שלך היא נדירה וטהורה!
אודליה לנקרי
אודליה לנקריממליצה על גיטל על אירוע מרגש לכלה
קרא עוד
אתמול בערב היה אצלי מופע מופע מפעים מרגש ומדהים שחווינו כולנו יחד. כלום לא מובן מאליו ואני מודה על הפרשת חלה מרגשת מאוד שזכיתי ,ערב ענוג ומבורך,עשית ממש שמח על שירים,ריקודים ודרבוקה-שאפו לך!
צליל נסים
צליל נסיםממליצה על ציפורה איבגי בערב הפרשת חלה
קרא עוד
תודה שזיכית אותי לעשות הפרשת חלה! שבורא עולם יחזיר כפל כפליים על כל הנתינה שלך וזיכוי הרבים! היה ערב מדהים,מרגש ומלא קדושה! את אישה עוצמתית ומדהימה שמרעיפה את אהבתה על הסביבה..
אתי מעתוק
אתי מעתוקממליצה על ציפורה איבגי להפרשות חלה
קרא עוד
קודם כל אני רוצה להגיד לך תודה על הפרשת חלה מהממת ומרגשת . מכל ההפרשות שעשיתי-זאת היתה הכי מוצלחת. אין עלייך! את מספר אחת! אלופה תבורכי!
שמרית מכפר סבא
שמרית מכפר סבאממליצה על הרבנית יהודית לאירוע ערב מקווה לכלה
קרא עוד
לפני החתונה החלטתי שאני רוצה לעשות הפרשת חלה ואל יהודית הגעתי לגמרי במקרה ולשמחתי היא הייתה פנויה וזמינה גיליתי אישה מדהימה עם עוצמות וקול מרגש חווינו ערב נפלא ומרגש מלא שימחה שירה וריקודים אושר עילאי שאין דברים כאלו אין ספק שאנחנו עוד ניפגש המון תודה על ערב עצמתי מרגש ומלא שימחה ממליצה בחום והמון אהבה
רחל
רחלממליצה על הרבנית יהודית בערב הפרשת חלה
קרא עוד
יהודית יקרה, את לא מבינה בכלל כמה מחמאות קיבלת על הערב הזה! ואני מצטטת: ״הרבנית הייתה מדהימה״ ״הפרשת החלה הכי מרגשת ומושקעת שהייתי בה״ ״הבחירה הכי טובה שלך״ ״הרבנית עשתה את כל הערב״ וזה רק חלק פעוט מכל כמות ההודעות שקיבלתי.
הקודם
הבא

הפרשת חלה

מה זה בעצם הפרשת חלה? רוב הסיכויים שנתקלתם לא פעם במונח הזה. יש מי שמכירה ומבינה במה מדובר, ולעומתה, אחרות פחות "שולטות" בחומר. אבל הפרשת חלה היא ללא ספק הטרנד החם בימים אלו. אז במה מדובר כאן? לאילו אירועים ניתן לשייך אותה? ואיך אפשר להפוך אותה לאירוע מיוחד, כמעט מיסטי, עבורך. כזה שיביא לך ולבני ביתך המון ברכה, בריאות ואושר.

הפרשת חלה מצווה מיוחדת

מדובר בהלכה המחייבת, כל אדם – כלומר אין הבדל כאן בין גבר לאישה – שאופה בצק בכמות העולה על 1.230 קילו, לברך "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם, אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להפריש חלה" בעדות המזרח נהוג להוסיף מילה  נוספת בסוף:  "וציוונו להפריש חלה תרומה". לאחר מכן לוקחים כמות קטנה יחסית, כ-30 גרם, אוחזים אותה ביד ואומרים: "הרי זו חלה". את החלה המופרשת יש לשרוף בתנור ולזרוק אותה, או לחילופין לעטוף אותה בשתי עטיפות ולהשליך לפח. יש גם מי שנוהגות לומר תפילה לאחר מכן.

הפרשת חלה היא מצווה מן התורה ועבור יהודי מאמין אין לאכול מחלה שלא הופרש ממנה דבר. כשבעיקרון הרעיון המקורי של המצווה היה להפריש חלה על מנת לתת את החלק המופרש לכהנים.

הפרשת חלה – הלכות

  • מצוות הפרשת חלה מתבצעת רק במקרים שהכנת הבצק נעשתה לשם אפייה בתנור, במידה והמטרה היא לטיגון וכדומה, אין לברך על הפרשת חלה. יש מקרים שעשיית הבצק נעשה לשם אפייה בתנור, אך בשלב מסוים החליטו לעשות חלק מהבצק גם כטיגון בשמן, במקרים כאלו יש לשאול לחכם כיצד לנהוג מאחר וקיימים דעות שונות בפוסקים.
  • ברכת הפרשת חלה לא יכולה לעשות על ידי קטנה או קטן מתחת לגיל 13 לבנים, ו12 לבנות.
  • כמות קמח מינימלית: 1.230 קילו. במידה ומתקרבים למשקל הזה עדיף לשים יותר מזה בשביל שלא יהיה מצב של ברכה לבטלה כי לפעמים הקמח מתפזר ונופל ואז זה פחות מהכמות המינימלית.
  • במקרה שמכינים כמה סוגי בצקים בשביל אפיות שונות וכל אחד מהם פחות מהשיעור וכולם בייחד מעל השיעור הרצוי לברכה, יצמידו את כולם בייחד אחד לשני ויבצעו את הפרשת החלה.
  • עיסה שעושים אותה עם קמח בלי מים, אלא בייצים או מיצים ללא מים, יש מחלוקת בפוסקים עם אפשר לברך על עיסה כזאת, לכן יוסיפו מעט מים לעיסה ויברכו על ההפרשה.

ערבי הפרשת חלה – טרנד חם לערבי העצמה נשית

מקור הטקס מהווה אחת משלוש המצוות שאישה מחויבת בהן על פי ההלכה שהן: חלה, נידה והדלקת נר. באופן  מפתיע מי שהפכו צרכניות גדולות של אירועים מסוג זה בשנים האחרונות הן נשים חילוניות, שאולי לא ממש מכירות את המקור ההלכתי, אבל כן מבטאות באמצעות הטקס איזו שהיא אמונה. לפי האמונה כשאישה עושה הפרשת חלה ומבקשת את מה שהיא צריכה לעצמה ולסובבים אותה, היא גורמת לכך שבאותם רגעים ייפתחו שערי השמיים לבקשות שלה.

כשבאים לברר למה מדובר בטרנד כל כך חם מגלים כי ערב כזה יכול להיות חוויה רוחנית חזקה, והרבה יותר משמעותית מערב בחברת מפעילה או קומיקאית.

הפרשת חלה באירוע לכלה. ציפורה איבגי
הפרשת חלה באירוע לכלה. ציפורה איבגי

מה צריך לערב של הפרשת חלה

לערב של הפרשת חלה על בעלת הבית להביא את החומרים, והיא זו שמפרישה את החלה לאחר שהיא אופה אותה. כאשר חלוקת הבצק היא בעצם חלוקת הברכה. אולם  אם האירוע הוזמן על ידי האמא אבל נועד לנערה בגיל הבת מצווה אין בכך כל פסול מאחר ובעלת הבית יכולה לתת את הכבוד למישהי שקרובה אליה.

בצק המיועד לאפיית חלות צריך להיות אחד מחמשת מיני הדגן, שהן שעורה, כוסמין, חיטה, שיפון או שיבולת שועל. בנוסף, עליו להיות מורכב בעיקר ממים. אם בצק החלה מורכב בעיקר מביצים ומיצים, ניתן להפריש חלה אך ללא ברכה. ולבסוף, על הבצק להיות עבה כבצק של לחם.

החלות יוצאות חמות מהתנור למצווה הפרשת חלה. צילום: גלית פנקס
החלות יוצאות חמות מהתנור למצווה הפרשת חלה. צילום: גלית פנקס

מתכון להפרשת חלה

קיימים מתכונים רבים ושונים להפרשת חלה. יש מתכונים מסורתיים המועברים מדוב לדור, ואחרים מתכונים משודרגים שניתן בהחלט למצוא ברשת האינטרנט. כך לדוגמה, עבור מתכון פשוט יחסית תזקקי ל: 2 קילו קמח (רצוי מנופה) שתי כפות מלח 5 כפות סוכר 4 כוסות מים 3 כפות שמרים אופן ההכנה: בתחילה יש להוסיף את כל החומרים, ללוש את הבצק ולהוסיף לו רבע כוס שמן. לאחר מכן מניחים לבצק לתפוח במשך כחצי שעה ומבצעים את ההפרשה. בשלב הבא קולעים את החלה לצמות, מורחים אותה בביצה טרופה ומכניסים לתנור. בתאבון!

סרטון הדרכה מפורט על איך להכין בצק מוצלח וטעים להפרשת חלה. צילום: גליה לוי

עובדים קשה על הבצק בהפרשת החלה. צילום: הרבנית גיטל
עובדים קשה על הבצק בהפרשת החלה. צילום: הרבנית גיטל

הפרשת חלה במסיבת בת מצווה

הבת מצווה בשיא השמחה. צילום: מירי כהן
הבת מצווה בשיא השמחה. צילום: מירי כהן

גיל בת המצווה משמעותי ביותר בחייה של כל נערה. זהו השלב שבו כלת המצווה הופכת מילדה לנערה בוגרת שמוטלות עליה מצוות כיאה לכל יהודייה. עם זאת, בעידן המודרני שלנו מסיבות מצווה מאבדות מערכן, מכיוון שהדאגה העיקרית מופנית אל השמלה הנוצצת שלובשת הילדה או חיפוש אולם ואטרקציות רעשניות. בעולם שבו בנות מצווה זקוקות למבוגר האחראי שיקנה להן ערכים, מסיבת הפרשת חלה לבת מצווה כחלק מהפעלות בבת מצווה יכולה להיות הפתרון המושלם. ערבי הפרשת חלה יעניקו לאירוע המצווה ערך מוסף ויכינו את הבנות להקמת בית יהודי וכשר בישראל בבוא העת. 

מי יכולה להפריש חלה

אז זהו שכל אחת יכולה, בלי קשר למידת אמונתה. סגולות רבות נקשרו לקיום הטקס הזה, ורובן קשורות לחיי היום יום שלנו. יש מי שנוהגים לערוך ערב כזה במקרים של מסיבת בת מצווה, רגע לפני שבת העשרה נכנסת לעול המצוות ולעולם הנשיות. טקס זה יכול ללא כל ספק להקנות ערכים וקשר למסורת ולאמונה. טקס זה נהוג גם עבור מי שעתידה בקרוב להיכנס מתחת לחופה, ולנהל חיי זוגיות ובית משלה. ובמקביל, מהווה הטקס ברכה עבור נשים העומדות בפני לידה, ובמיוחד לכאלו שחוו קשיים בלידה או בכניסה להריון. כך גם יש המאמינים כי הטקס מהווה סגולה למציאת זיווג נכון לרווקות. אם-כן, הפרשת חלה ללא כל ספק היא על פי האמונה ברכה למציאת פרנסה טובה וחיים טובים.

איך אפשר לקבל יותר פרטים לקיום ערב כזה?

באתר לשמח לנשים תוכלי לקבל מידע מפורט על הקמת ערב הפרשת חלה לנשים לכל סוג של מטרה. פני אלינו עוד היום לקבל ייעוץ חינם ללא תשלום!

גלריית תמונות

דילוג לתוכן