להצעה:
0559378506

מפעילה לבת מצווה

מחפשים מפעילה לבת מצווה להפקת אירוע בת מצווה מושלם? "שמח לנשים" ישמח לסייע לכם במציאת מפעילה לכל סוגי האירועים ,קטנים וגדולים כאחד, במחירים המשתלמים ביותר.
אין אירוע מרגש ומכונן יותר מבת המצווה. זהו השלב שבו הילדה הופכת לנערה וסיבה טובה דיה לחגוג.

ואכן, כחצי שנה לפני יום הולדתה של הילדה מתכננים הוריה את המסיבה המושלמת: מזמינים אולם גדול ומפואר, פונים לתופרת כדי לבצע מדידות ולתפור שמלה סגלגלה יפהפייה וקונים מתנות לרוב.

אך אם יש אורחת שהנוכחות שלה באירוע כזה הוא חובה היא מפעילה לבת מצווה.

בת המצווה ברגעי השירה
בת המצווה ברגעי השירה. צילום: ליזי אסולין

מפעילה לבת מצווה – היתרונות

מפעילה לבת מצווה היא האישה הראשונה שיש לפנות אליה בעת תכנון האירוע המרגש, וזאת מכמה סיבות:

    • היא שומרת על סדר – אם תזמינו למסיבה 20 או 30 ילדות צעירות ומלאות מרץ, תיווכחו שלא קל להשגיח עליהן. כשיש מפעילה באולם, המטלה הזו הופכת לבלתי נדרשת, שכן היא מעניקה שלל תעסוקה לצעירות.
  • בגלל המוזיקה – אחד התפקידים המשמעותיים של המפעילה הוא לשמש מעין די ג'יי במסיבה. תקליטנית חרדית לבת מצווה מביאה עמה את מגוון התקליטים העדכניים ביותר ומרקידה את הבנות עד לאפיסת כוחות. כמו כן, המפעילה מדגימה צעדי ריקוד חדשים שלא היו ידועים לבנות לפני כן.
  • יש לה רעיונות טובים – מעבר למוזיקה, למפעילה יש שלל משחקים ואטרקציות עבור הצעירות: איפור פול מון, ריקודי זומבה, משחקים תחרותיים ועוד.
  • הכניסה המפוארת – כל נערת בת מצווה זקוקה לכך שישימו אליה לב באירוע מיוחד שכולו שלה. המפעילה דואגת להכין את כלת המצווה ולהכניס אותה בכבוד אל האולם. כך שכניסה מפוארת יותר אי אפשר לבקש.
  • היא חינוכית – מפעילה לבת מצווה דתית מתאימה את הפעילות שלה לציבור הדתי. היא מעבירה פעילויות חינוכיות הראויות לכלת המצווה ולחברותיה. כך שהבנות יכולות ליהנות מהמסיבה ולהקנות לעצמן ערכים חשובים.
  • פועלת לפי תכנית – למפעילה יש תכנית מסודרת ומאורגנת המאפשרת לה לעבוד באופן מסודר עם הבנות. כך שהיא מחליטה מתי להקפיץ את הבנות בריקודים סוערים, מתי לערוך משחק מהנה או פעילות חינוכית מרהיבה.
הבובה המשמחת בפעולה
הבובה המשמחת בפעולה. צילום: ליזי אסולין

קצת היסטוריה

המנהג לחגוג בת מצווה הוא חדש יחסית ולא היה נהוג בקהילות יהודיות בעבר. למעשה, התיעוד הראשוני לחגיגות בת מצווה נראה רק במאה ה-19.

את טקס בת המצווה החלו לערוך בקהילות במילאנו וטורינו אשר באיטליה.

אז החלו הבנות להתכנס כדי ללמוד תורה עם הרב, ובחג השבועות הן נהגו לבוא לבית הכנסת כשהן לבושות בבגדים לבנים חגיגיים.

בצ'כיה נהגו לומר תפילה מיוחדת לכבוד הבת מצווה. בישראל חגגו בהתחלה בעיקר את טקסי הבר מצווה, אך בעשורים האחרונים נהוג לחגוג גם לבת המצווה.

בנות המצווה הישראליות מכינות דרשה מיוחדת לקראת היום המיוחד שלה, לארגן מסיבה גדולה ולהתלבש לקראת האירוע החגיגי הזה.

פעילויות מיוחדות לקראת בת המצווה

בבתי הספר ובבתים פרטיים נוהגים לארגן פעילויות חינוכיות שונות לקראת בת המצווה.

יש שעורכים טיול למקומות יהודיים היסטוריים כמו מצדה, הכותל המערבי או טבריה. כמו כן, יש בנות שעורכות טקס הפרשת חלה לבת מצווה בביתן.

כי כאשר הבנות לשות את החלה ומברכות עליה, הן הופכות לחלק משמעותי בקרב הנשים הצדקניות בישראל, שכן מצוות הפרשת חלה היא אחת המצוות החשובות ביותר שיוחדו לאישה.

מעבר לכך, מצוות הפרשת חלה לבת מצווה היא המהנה שבמצוות ובמסגרת הפעילות החינוכית יכולות הבנות להפגין כישרונות בקליעת חלות מעוצבות.

באתר "שמח לנשים" תוכלו לקבל עזרה וייעוץ חינם בתכנון הפעלה לבת מצווה כולל ימי הולדת וכן גם הפעלות לבת מצווה דתית באופן הכי מושלם והכי מרגש שאפשר להעניק לאורחים!

דילוג לתוכן